Szkolna wycieczka do Warszawy 18,19,20 kwietnia 2024

W czwartek  18 kwietnia wczesnym rankiem uczniowie klas III – VIII wraz z opiekunami – p. dyrektor Izabelą Kraemer, p. Anetą Łesyk i p. Małgorzatą Bindas wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Około godziny 13.00 byliśmy na miejscu i zachwycaliśmy się urokiem naszej stolicy. Dotarliśmy do przepięknego pałacu w Wilanowie. Spacerując po ogrodach pałacowych podziwialiśmy urokliwe kompozycje na rabatach kwiatowych. Już trochę zmęczeni dotarliśmy na miejsce noclegowe, a po smacznym posiłku wyruszyliśmy na nocny spacer po Warszawie.      Kolejny dzień przyniósł jeszcze więcej wrażeń. Zaczęliśmy naszą przygodę w stolicy od wizyty w Sejmie RP. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, z którym wyruszyliśmy na wędrówkę po Warszawie. O godzinie 12.00 rozległy się syreny i minutą ciszy uczciliśmy tych, którzy zginęli podczas powstania w Getcie Warszawskim. Potem zwiedziliśmy Pałac i Park w Łazienkach z pomnikiem Chopina,  ogrody Biblioteki UW. Widzieliśmy Most Świętokrzyski, pomnik Syrenki, siedzibę Prezesa Rady Ministrów, Belweder. Przejechaliśmy kilka stacji metrem. Ostatnim punktem drugiego dnia pobytu w Warszawie było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Zrobił na nas ogromne wrażenie. Sobota upłynęła nam na zwiedzaniu Starego Miasta z Placem Zamkowym i Kolumną Zygmunta III Wazy. Przeszliśmy wzdłuż murów obronnych docierając do Pomnika Małego Powstańca. Podziwialiśmy także Pałac Prezydencki i byliśmy w kościele św. Krzyża, gdzie znajduje się serce Fryderyka Chopina. Oddaliśmy hołd polskim bohaterom przy Grobie Nieznanego Żołnierza na Placu Piłsudskiego, na którym  znajduje się także Pomnik Smoleński i krzyż papieski.

Pełni wrażeń, uśmiechnięci i bardzo zadowoleni wracaliśmy do domu snując już plany związane z kolejnym wyjazdem na wycieczkę. Dziękujemy pani dyrektor za trud włożony w zorganizowanie tego cudownego pobytu w Warszawie…. i czekamy na kolejne wyprawy.